REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
RAMKO Włodzimierz Kopczyński Spółka jawna
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej
przez RAMKO Włodzimierz Kopczyński Spółka jawna z siedzibą w Piastowie przy ulicy
Dworcowej 54a (05-820 Piastów), nr KRS: 0000057732, NIP: 5210448347, REGON 011090262, (zwaną dalej
„Sprzedawcą” , „Spółką” lub „RAMKO”), za pośrednictwem sklepu internetowego
znajdującego się pod adresem www.ramko.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”).
Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:
pod adresem: ul. Dworcowa 54a, 05 – 820 Piastów
pod numerem telefonu: :+48 22 723 53 15
korzystając z adresu poczty elektronicznej biuro@ramko.pl
Przed zamówieniem jakichkolwiek Towarów ze Sklepu Internetowego należy zapoznać się
Regulaminem. Zamawiając którykolwiek z naszych Towarów na Stronie Klient akceptuje ten
Regulamin, a zawarte w nim postanowienia stają się dla niego wiążące.
Słownik użytych w Regulaminie pojęć
Sklep lub Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem
www.ramko.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać zamówienia.
Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest dobrowolne i bezpłatne
RAMKO: oznacza właściciela Sklepu Internetowego będącego jednocześnie
podmiotem odpowiedzialnym za prowadzenie niniejszego Sklepu Internetowego, w
tym za realizacje Zamówień Klienta, na zasadach określonych Regulaminem, tj.
RAMKO Włodzimierz Kopczyński Spółka jawna z siedzibą w Piastowie przy ulicy
Dworcowej 54a (05-820 Piastów), nr KRS: 0000057732, NIP: 5210448347
Regulamin – oznacza niniejszy regulamin, który w zakresie usług świadczonych drogą
elektroniczną jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002
r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i określa w szczególności rodzaje, zakres i
warunki świadczonych usług za pośrednictwem Sklepu Internetowego, w tym zasady
składania i odbioru Zamówień za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zasady
składania reklamacji i zwrotów
Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 13 rok życia, przy czym w przypadku
nieukończenia przez tę osobę 18 roku życia do złożenia Zamówienia, wymagana jest
zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada ona pełną zdolność do
czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą
2
osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje
Zamówienia w ramach Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia
Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
Potwierdzenie Zamówienia – e-mail wysyłany przez Sklep do Klienta
1. Formularz Zamówienia - formularz znajdujący się na stronie internetowej www.ramko.pl,
z którego Klient przesyła niezbędne informacje do realizacji Zamówienia, takie jak: dane
kontaktowe, dane adresowe do wysyłki, określa rodzaj i ilość kupowanego produktu,
podaje adres e-mail, na który ma być przesłane potwierdzenie złożenia zamówienia oraz
zleca realizację Zamówienia.
Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego,
zawarta pomiędzy Sprzedającym a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu
Sklepu Internetowego.
Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba
fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą,
gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
1. Sklep Internetowy wraz z treścią, znakami graficznymi, zdjęciami, artykułami i innymi
materiałami pisemnymi, materiałami audio-wideo oraz bazą danych stanowi własność
RAMKO. Żaden fragment publikacji (zawartość taka jak: tekst, grafika, logotypy, ikony,
obrazy, zdjęcia, pliki audio, wideo, pliki z danymi, prezentacje, programy oraz wszystkie
inne dane) prezentowane w Sklepie Internetowym, nie mogą być powielane lub
rozpowszechniane w żadnej formie i w żaden sposób bez uprzedniego zezwolenia
RAMKO.
II. Postanowienia ogólne
Sklep Internetowy www.ramko.pl prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem
sieci Internet.
1. RAMKO świadczy usługi na rzecz Użytkowników w zakresie i na warunkach określonych w
niniejszym Regulaminie.
2. Klient zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
Do korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym do przeglądania asortymentu Sklepu
oraz składania zamówień na produkty, niezbędny jest:
komputer lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci Internet i
przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox,
Opera, Safari itp.;
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
3
5. Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która
mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego, w tym w
szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu Internetowego lub jego
elementy techniczne, w tym od dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
Zabronione jest wykorzystywanie Sklepu Internetowego do celów innych niż jego
przeznaczenie, w tym w szczególności rozsyłanie spamu, prowadzenie na stronach
internetowych Sklepu.
II. Zasady korzystania z Sklepu
Klient może zarejestrować się w Sklepie Internetowym lub złożyć zamówienie bez
dokonania rejestracji w Sklepie Internetowym, po zapoznaniu się z niniejszym
Regulaminem i jego akceptacji.
Podczas dokonywania zamówienia Klient jest zobowiązany do podania prawidłowych
danych osobowych: imienia i nazwiska, dokładnego adresu zamieszkania, adresu e-
mail oraz telefonu komórkowego.
Rejestracja następuje przez wypełnienie oraz akceptację formularza rejestracyjnego,
udostępnionego na jednej ze stron Sklepu Internetowego. Warunkiem rejestracji jest
wyrażenie zgody na treść Regulaminu Sklepu Internetowego oraz podanie danych
osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
Po zarejestrowaniu się w Sklepie, Klient może zalogować się do Sklepu Internetowego
przy pomocy podanych podczas rejestracji loginu oraz hasła.
Po zalogowaniu, Klient w zakładce „Moje konto” może dowolnie modyfikować swoje
dane podane podczas rejestracji, a także przeglądać historię zamówień i płatności.
Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania z Sklepu, jak również może
ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu, ze skutkiem
natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w
szczególności, gdy:
Klient podał w trakcie rejestracji w Sklepie dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub
nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
Klient dopuścił się za pośrednictwem Sklepu naruszenia dóbr osobistych osób
trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu Internetowego,
Klient dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sklep za zachowania
niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z
sieci Internet lub godzące w dobre imię Sklepu.
7. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np.
treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i
inne prawa osób trzecich,
korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania,
w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
4
niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu
niezamówionej informacji handlowej (spam),
korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sklepu
korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu jedynie w zakresie
własnego użytku osobistego, korzystania z Sklepu w sposób zgodny z przepisami
obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami
Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
Zamówienia
Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do wszystkich Zamówień i Umów na sprzedaż i
dostawę Towarów. Złożenie w Sklepie Internetowym Zamówienia, podanie
wskazówek dotyczących dostawy lub akceptacja dostawy Towarów każdorazowo
oznacza akceptację przez Klienta niniejszego Regulaminu bez zastrzeżeń. Żaden z
zapisów niniejszego Regulaminu nie pozbawia Klienta przysługujących mu ustawowo
praw (w tym żądania, aby zakupione towary były zgodne z ich opisami, nadawały się
do przewidzianych celów i były zadowalającej jakości).
W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego należy
wejść na stronę internetową www.ramko.pl dokonać wyboru, podejmując kolejne
czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje
dostępne na stronie.
Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do
koszyka.
W trakcie składania Zamówienia aż do momentu naciśnięcia przycisku
potwierdzającego złożenie Zamówienia, Klient ma możliwość modyfikacji danych,
które wprowadził oraz Towaru, który wybrał. W tym celu należy kierować się
wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu wszystkich niezbędnych danych,
wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego przez niego Zamówienia.
Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać m. in. opis wybranych
towarów lub usług, łącznej ceny, uwzględniając odpowiednią stawkę podatku VAT
oraz wszystkich innych kosztów.
W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu,
podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie
przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia.
Ogłoszenia, reklamy, cenniki oraz inne informacje zawarte na stronie nie stanowią
oferty w rozumieniu art. 66 k.c. a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany ceny towarów lub usług.
Sklep Internetowy nie jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi Towaru, dopóki
nie zaakceptuje jego Zamówienia. W przesyłanym Klientowi Potwierdzeniu
Zamówienia Sklep może podać Klientowi numer Zamówienia oraz szczegóły
dotyczące zamówionego Towaru. Sklep Internetowy może też, odmówić przyjęcia
5
Zamówienia z jakiegokolwiek powodu, w tym niedostępności Towaru, lub zaoferować
Klientowi Towar alternatywny (w takim przypadku Sklep wymaga, aby Klient najpierw
złożył ponownie Zamówienie).
Momentem zawarcia umowy jest potwierdzenie przez Sklep otrzymania zamówienia.
Potwierdzenie następuje w drodze przesłania Klientowi wiadomości email, w której
Sklep potwierdza przyjęcie Zamówienia do realizacji.
Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za
pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie www.ramko.pl oraz pobrać go i
sporządzić jego wydruk.
Ceny
Wszystkie ceny podawane w Sklepie Internetowym są cenami brutto (zawierają
podatek VAT) oraz są wyrażone w złotych polskich.
Cena podana przy każdym towarze jest obowiązująca do czasu wyczerpania zapasów
magazynowych.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen Towarów,
przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania
w nich zmian. Każda zmiana, o której mowa w niniejszym ustępie zostanie
udostępniona Klientowi przed złożeniem Zamówienia i nie ma wpływu na już złożone
Zamówienia lub zawarte umowy sprzedaży.
Dostawa
Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej. Jeżeli
miałoby nastąpić odstępstwo od tej zasady, będzie ono wyraźnie zaznaczone na
stronie Sklepu.
Dostawa zamówionych Towarów realizowana jest na wskazany przez Klienta adres
podany w trakcie składania Zamówienia.
Dostawa towaru realizowana jest przesyłką we współpracy z wybraną przez
Sprzedającego firmą kurierską. Sprzedający zastrzega sobie możliwość zmiany firmy
kurierskiej, także po zawarciu umowy z Klientem.
Klient może odebrać zamówiony i uprzednio opłacony towar osobiście w lokalu
Sprzedawcy ul. Dworcowa 54a, 05-820 Piastów, w następujących godzinach:
poniedziałek – piątek od 8:00 do 16:00
Na czas realizacji Zamówienia przez Sklep składa się:
czas, który upływa od złożenia zamówienia, do chwili wysłania zamówionych
towarów przez Sklep lub możliwości osobistego odbiory towaru w lokalu Sprzedawcy
ul. ul. Dworcowa 54a, 05-820 Piastów.
6
czas dostawy - czas zależny od wybranego sposobu dostarczenia i wynoszący do 7dni
w przypadku Towarów standardowych oraz od 2 do 6 tygodni w przypadku Towarów
wykonywanych a zamówienie Klienta.
Pełne koszty dostawy, z uwzględnieniem jej sposobów, zostaną wskazane w czasie
składania Zamówienia. Koszt dostawy towaru w przypadku wyboru płatności za
pobraniem w całości pokrywa Klient. Po otrzymaniu przesyłki Klient powinien
dokładnie sprawdzić, zaś o ewentualnych wadach niezwłocznie poinformować Sklep
w trybie postępowania reklamacyjnego.
VI. Sposoby płatności
Płatność za Towar może być dokonywana przez Klienta w następujący sposób:
przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sklepu (w tym przypadku realizacja
zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sklep po
potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek
bankowy Sklepu);
przelew internetowym poprzez zewnętrzny system płatności (w tym przypadku
realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sklep
potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sklep informacji z
zewnętrznego systemu płatności o dokonaniu płatności przez Klienta);
2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, Klient obowiązany jest do
dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia złożenia Zamówienia.
Prawo odstąpienia od umowy
1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Klient będący
Konsumentem, który zawarł za pośrednictwem Sklepu umowę na odległość, może w
terminie 14 dni od daty wydania mu Towaru odstąpić od tej umowy bez podania
jakiejkolwiek przyczyny.
2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument
objął towar w posiadanie lub w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna
niż przewoźnik weszła w posiadanie towaru. W przypadku umowy, która obejmuje wiele
rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach bieg terminu do
odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument objął w posiadanie
ostatnią z rzeczy, ostatnią partię lub część lub w którym wskazana przez Konsumenta
osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy, ostatniej partii
lub części.
3. W przypadku skorzystania z prawa, o którym mowa w pkt 1, Klient zobowiązany jest
poinformować o tym Sprzedawcę, składając oświadczenie o odstąpieniu na formularzu
udostępnionym mu przez Sprzedawcę, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do
niniejszego Regulaminu. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy które może zostać
wysłane:
7
pocztą na adres: ul. Dworcowa 54a, 05-820 Piastów, lub
drogą elektroniczną na adres biuro@ramko.pl.
4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone po upływie terminie, o którym mowa w
pkt 1 nie wywołuje skutków prawnych. Artykuł 61 KC stosuje się wprost.
5. W przypadku złożenia przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną za
pośrednictwem elektronicznego formularza odstąpienia od umowy, Sprzedawca
niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy
(na trwałym nośniku danych w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach
konsumenta.
6. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie informacji
dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy.
7. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę tę uważna jest za niezawartą. Jeśli Klient
będący Konsumentem złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sklepie przyjął
jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
8. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zwrócić towar
niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował
Sklep o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Konsument wyśle
towar przed upływem 14 – dniowego terminu na adres: RAMKO Włodzimierz Kopczyński
Spółka jawna ul. Dworcowa 54a, 05-820 Piastów.
9. Kupujący ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego
uszkodzeniu w transporcie.
10. W przypadku odstąpienia od umowy Sklep niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci
Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia
towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta
sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez
Sklep.
11. Zwrot płatności zostanie dokonany przez Sklep przy użyciu takich samych sposobów
płatności, jakich użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny
sposób zwrotu płatności, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w
związku z tym zwrotem.
12. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili
otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania
towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem
korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania rzeczy.
5. Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 roku o prawach konsumenta, prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do umów:
8
świadczenia usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu;
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
15. Sprzedawca wyłącza możliwość zwrotu lub odstąpienia od umowy w przypadku
Towarów (lamp) wykonywanych na zamówienie Klienta. Zwrotowi i możliwości
odstąpienia od umowy podlegają wyłącznie Towary (lampy) z produkcji seryjnej.
Reklamacje dotyczące Towarów
W przypadku ujawnienia wady objętej rękojmią, Klient będący Konsumentem ma
prawo zgłosić swoje żądanie na przykład:
pocztą na adres Sklepu: ul. Dworcowa 54a, 05-820 Piastów
pocztą elektroniczną na adres: biuro@ramko.pl
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Konsumenta z tytułu prawa
do rękojmi za wadę fizyczną i prawną określa ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks
Cywilny oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
3. Wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności: imię i nazwisko,
adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać
wysłana odpowiedź na reklamację, jeśli Klient życzy sobie otrzymać odpowiedź na
reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej, datę nabycia towaru, rodzaj
reklamowanego towaru, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Klienta,
a także preferowany przez Klienta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia
reklamacji. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć Sklepowi dowód zakupu
towaru. Może to być na przykład kopia paragonu lub kopia faktury, wydruk z karty
płatniczej albo inny dowód.
4. Konsumentowi przysługuje prawo żądania:
wymiany towaru na nowy,
naprawy towaru,
obniżenia ceny
odstąpienia od umowy o ile wada towaru jest istotna.
9
5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądań Konsumenta nie później niż w terminie 14 dni.
Towar niezgodny z umową należy odesłać na adres: Fundacja ul. Dworcowa 54a, 05-820
Piastów.
5. Reklamację można złożyć korzystając z formularza reklamacji dostępnego na stronie
internetowej Sklepu. Formularz reklamacji stanowi jedynie przykład, z którego, chcąc
złożyć reklamację, Klient nie musi korzystać, ani się nim kierować.
6. Sprzedawca informuje, że nie jest w żaden sposób odpowiedzialny za montaż i
demontaż Torwaru (zakupionej lampy) w tym w szczególności nie partycypuje w
kosztach montażu lub demontażu lampy przez elektryka lub innego fachowca, ani za
koszty transportu Torwaru do Spółki.
7. Sprzedawca ponosi koszty transportu wadliwego Towaru jedynie w przypadku, gdy jest
on wadliwy z winy Sprzedawcy, a wada zostanie wykryta w okresie obowiązywania
gwarancji
VIII. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
1. Sklep podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w
takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w
rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
2. Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sklep o wszelkich
nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu.
3. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na
adres: : RAMKO Włodzimierz Kopczyński Spółka jawna ul. Dworcowa 54a, 05-820
Piastów lub na adres poczty elektronicznej biuro@ramko.pl
4. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji,
rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
5. Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to
nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie
rozpatrzona.
IX. Postanowienia końcowe
Sprzedawca informuje, że w razie powstania sporu między Klientem będącym
Konsumentem w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny a Sprzedawcą Sklepem, istnieje
możliwość skorzystania z alternatywnego sposobu jego rozstrzygnięcia. Przy
Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej działają Stałe Polubowne Sądy
Konsumenckie, przed którymi Klient będący Konsumentem w rozumieniu ustawy
Kodeks cywilny może wszcząć mediację. W tym celu należy złożyć do właściwego
terenowo Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej odpowiedni wniosek –
wniosek o mediację lub wniosek o rozpoznanie sprawy przed polubownym sądem
konsumenckim. Na skorzystanie z alternatywnych metod rozstrzygania sporów zgodę
muszą wyrazić obie Strony.
10
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.;
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta;
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną;
11
Załącznik nr 1 do Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu
Internetowego: www.ramko.pl
Formularz odstąpienia od umowy
Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy
sprzedaży produktów RAMKO Włodzimierz Kopczyński Spółka jawna z siedzibą w Piastowie
przy ulicy Dworcowej 54a (05-820 Piastów)
Możliwość odstąpienia od umowy lub zwrotu zamówionego Towaru jest wyłączona w
przypadku Towarów (lamp) wykonywanych na zamówienie Klienta. Zwrotowi i możliwości
odstąpienia od umowy podlegają wyłącznie Towary (lampy) z produkcji seryjnej.
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących produktów:
……………………………………………..………………..…..
……………………………………………..………………..…..
Data zwarcia umowy/odbioru produktów (*):
……………………………………………..………………..…..
Imię i nazwisko konsumenta(-ów):
……………………………………………..………………..…..
……………………………………………..………………..…..
Adres konsumenta(-ów):
……………………………………………..………………..…..
……………………………………………..………………..…..
……………………………………………..………………..…..
Podpis konsumenta(-ów) i data:
……………………………………………..………………..…..
……………………………………………..………………..…..
(*)niepotrzebne skreślić.