REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

RAMKO Włodzimierz Kopczyński Spółka jawna

Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej

przez RAMKO Włodzimierz Kopczyński Spółka jawna z siedzibą w Piastowie przy ulicy

Dworcowej 54a (05-820 Piastów), nr KRS: 0000057732, NIP: 5210448347, REGON 011090262, (zwaną dalej

„Sprzedawcą” , „Spółką” lub „RAMKO”), za pośrednictwem sklepu internetowego

znajdującego się pod adresem www.ramko.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”).

Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:

pod adresem: ul. Dworcowa 54a, 05 – 820 Piastów

pod numerem telefonu: :+48 22 723 53 15

korzystając z adresu poczty elektronicznej biuro@ramko.pl

Przed zamówieniem jakichkolwiek Towarów ze Sklepu Internetowego należy zapoznać się

Regulaminem. Zamawiając którykolwiek z naszych Towarów na Stronie Klient akceptuje ten

Regulamin, a zawarte w nim postanowienia stają się dla niego wiążące.

Słownik użytych w Regulaminie pojęć

Sklep lub Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem

www.ramko.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać zamówienia.

Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest dobrowolne i bezpłatne

RAMKO: oznacza właściciela Sklepu Internetowego będącego jednocześnie

podmiotem odpowiedzialnym za prowadzenie niniejszego Sklepu Internetowego, w

tym za realizacje Zamówień Klienta, na zasadach określonych Regulaminem, tj.

RAMKO Włodzimierz Kopczyński Spółka jawna z siedzibą w Piastowie przy ulicy

Dworcowej 54a (05-820 Piastów), nr KRS: 0000057732, NIP: 5210448347

Regulamin – oznacza niniejszy regulamin, który w zakresie usług świadczonych drogą

elektroniczną jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002

r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i określa w szczególności rodzaje, zakres i

warunki świadczonych usług za pośrednictwem Sklepu Internetowego, w tym zasady

składania i odbioru Zamówień za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zasady

składania reklamacji i zwrotów

Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 13 rok życia, przy czym w przypadku

nieukończenia przez tę osobę 18 roku życia do złożenia Zamówienia, wymagana jest

zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada ona pełną zdolność do

czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą

2

osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje

Zamówienia w ramach Sklepu.

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia

Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

Potwierdzenie Zamówienia – e-mail wysyłany przez Sklep do Klienta

1. Formularz Zamówienia - formularz znajdujący się na stronie internetowej www.ramko.pl,

z którego Klient przesyła niezbędne informacje do realizacji Zamówienia, takie jak: dane

kontaktowe, dane adresowe do wysyłki, określa rodzaj i ilość kupowanego produktu,

podaje adres e-mail, na który ma być przesłane potwierdzenie złożenia zamówienia oraz

zleca realizację Zamówienia.

Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym.

Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego,

zawarta pomiędzy Sprzedającym a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu

Sklepu Internetowego.

Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej

niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba

fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą,

gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru

zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią

działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej

Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

1. Sklep Internetowy wraz z treścią, znakami graficznymi, zdjęciami, artykułami i innymi

materiałami pisemnymi, materiałami audio-wideo oraz bazą danych stanowi własność

RAMKO. Żaden fragment publikacji (zawartość taka jak: tekst, grafika, logotypy, ikony,

obrazy, zdjęcia, pliki audio, wideo, pliki z danymi, prezentacje, programy oraz wszystkie

inne dane) prezentowane w Sklepie Internetowym, nie mogą być powielane lub

rozpowszechniane w żadnej formie i w żaden sposób bez uprzedniego zezwolenia

RAMKO.

II. Postanowienia ogólne

Sklep Internetowy www.ramko.pl prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem

sieci Internet.

1. RAMKO świadczy usługi na rzecz Użytkowników w zakresie i na warunkach określonych w

niniejszym Regulaminie.

2. Klient zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego Regulaminu.

Do korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym do przeglądania asortymentu Sklepu

oraz składania zamówień na produkty, niezbędny jest:

komputer lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci Internet i

przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox,

Opera, Safari itp.;

aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).

3

5. Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która

mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego, w tym w

szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu Internetowego lub jego

elementy techniczne, w tym od dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

Zabronione jest wykorzystywanie Sklepu Internetowego do celów innych niż jego

przeznaczenie, w tym w szczególności rozsyłanie spamu, prowadzenie na stronach

internetowych Sklepu.

II. Zasady korzystania z Sklepu

Klient może zarejestrować się w Sklepie Internetowym lub złożyć zamówienie bez

dokonania rejestracji w Sklepie Internetowym, po zapoznaniu się z niniejszym

Regulaminem i jego akceptacji.

Podczas dokonywania zamówienia Klient jest zobowiązany do podania prawidłowych

danych osobowych: imienia i nazwiska, dokładnego adresu zamieszkania, adresu e-

mail oraz telefonu komórkowego.

Rejestracja następuje przez wypełnienie oraz akceptację formularza rejestracyjnego,

udostępnionego na jednej ze stron Sklepu Internetowego. Warunkiem rejestracji jest

wyrażenie zgody na treść Regulaminu Sklepu Internetowego oraz podanie danych

osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.

Po zarejestrowaniu się w Sklepie, Klient może zalogować się do Sklepu Internetowego

przy pomocy podanych podczas rejestracji loginu oraz hasła.

Po zalogowaniu, Klient w zakładce „Moje konto” może dowolnie modyfikować swoje

dane podane podczas rejestracji, a także przeglądać historię zamówień i płatności.

Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania z Sklepu, jak również może

ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu, ze skutkiem

natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w

szczególności, gdy:

Klient podał w trakcie rejestracji w Sklepie dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub

nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,

Klient dopuścił się za pośrednictwem Sklepu naruszenia dóbr osobistych osób

trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu Internetowego,

Klient dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sklep za zachowania

niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z

sieci Internet lub godzące w dobre imię Sklepu.

7. Klient zobowiązany jest w szczególności do:

niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np.

treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i

inne prawa osób trzecich,

korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania,

w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,

4

niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu

niezamówionej informacji handlowej (spam),

korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sklepu

korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu jedynie w zakresie

własnego użytku osobistego, korzystania z Sklepu w sposób zgodny z przepisami

obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami

Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

Zamówienia

Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do wszystkich Zamówień i Umów na sprzedaż i

dostawę Towarów. Złożenie w Sklepie Internetowym Zamówienia, podanie

wskazówek dotyczących dostawy lub akceptacja dostawy Towarów każdorazowo

oznacza akceptację przez Klienta niniejszego Regulaminu bez zastrzeżeń. Żaden z

zapisów niniejszego Regulaminu nie pozbawia Klienta przysługujących mu ustawowo

praw (w tym żądania, aby zakupione towary były zgodne z ich opisami, nadawały się

do przewidzianych celów i były zadowalającej jakości).

W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego należy

wejść na stronę internetową www.ramko.pl dokonać wyboru, podejmując kolejne

czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje

dostępne na stronie.

Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do

koszyka.

W trakcie składania Zamówienia aż do momentu naciśnięcia przycisku

potwierdzającego złożenie Zamówienia, Klient ma możliwość modyfikacji danych,

które wprowadził oraz Towaru, który wybrał. W tym celu należy kierować się

wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.

Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu wszystkich niezbędnych danych,

wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego przez niego Zamówienia.

Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać m. in. opis wybranych

towarów lub usług, łącznej ceny, uwzględniając odpowiednią stawkę podatku VAT

oraz wszystkich innych kosztów.

W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu,

podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie

przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia.

Ogłoszenia, reklamy, cenniki oraz inne informacje zawarte na stronie nie stanowią

oferty w rozumieniu art. 66 k.c. a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy.

Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany ceny towarów lub usług.

Sklep Internetowy nie jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi Towaru, dopóki

nie zaakceptuje jego Zamówienia. W przesyłanym Klientowi Potwierdzeniu

Zamówienia Sklep może podać Klientowi numer Zamówienia oraz szczegóły

dotyczące zamówionego Towaru. Sklep Internetowy może też, odmówić przyjęcia

5

Zamówienia z jakiegokolwiek powodu, w tym niedostępności Towaru, lub zaoferować

Klientowi Towar alternatywny (w takim przypadku Sklep wymaga, aby Klient najpierw

złożył ponownie Zamówienie).

Momentem zawarcia umowy jest potwierdzenie przez Sklep otrzymania zamówienia.

Potwierdzenie następuje w drodze przesłania Klientowi wiadomości email, w której

Sklep potwierdza przyjęcie Zamówienia do realizacji.

Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za

pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie www.ramko.pl oraz pobrać go i

sporządzić jego wydruk.

Ceny

Wszystkie ceny podawane w Sklepie Internetowym są cenami brutto (zawierają

podatek VAT) oraz są wyrażone w złotych polskich.

Cena podana przy każdym towarze jest obowiązująca do czasu wyczerpania zapasów

magazynowych.

Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen Towarów,

przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania

w nich zmian. Każda zmiana, o której mowa w niniejszym ustępie zostanie

udostępniona Klientowi przed złożeniem Zamówienia i nie ma wpływu na już złożone

Zamówienia lub zawarte umowy sprzedaży.

Dostawa

Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej. Jeżeli

miałoby nastąpić odstępstwo od tej zasady, będzie ono wyraźnie zaznaczone na

stronie Sklepu.

Dostawa zamówionych Towarów realizowana jest na wskazany przez Klienta adres

podany w trakcie składania Zamówienia.

Dostawa towaru realizowana jest przesyłką we współpracy z wybraną przez

Sprzedającego firmą kurierską. Sprzedający zastrzega sobie możliwość zmiany firmy

kurierskiej, także po zawarciu umowy z Klientem.

Klient może odebrać zamówiony i uprzednio opłacony towar osobiście w lokalu

Sprzedawcy ul. Dworcowa 54a, 05-820 Piastów, w następujących godzinach:

poniedziałek – piątek od 8:00 do 16:00

Na czas realizacji Zamówienia przez Sklep składa się:

czas, który upływa od złożenia zamówienia, do chwili wysłania zamówionych

towarów przez Sklep lub możliwości osobistego odbiory towaru w lokalu Sprzedawcy

ul. ul. Dworcowa 54a, 05-820 Piastów.

6

czas dostawy - czas zależny od wybranego sposobu dostarczenia i wynoszący do 7dni

w przypadku Towarów standardowych oraz od 2 do 6 tygodni w przypadku Towarów

wykonywanych a zamówienie Klienta.

Pełne koszty dostawy, z uwzględnieniem jej sposobów, zostaną wskazane w czasie

składania Zamówienia. Koszt dostawy towaru w przypadku wyboru płatności za

pobraniem w całości pokrywa Klient. Po otrzymaniu przesyłki Klient powinien

dokładnie sprawdzić, zaś o ewentualnych wadach niezwłocznie poinformować Sklep

w trybie postępowania reklamacyjnego.

 VI. Sposoby płatności

Płatność za Towar może być dokonywana przez Klienta w następujący sposób:

przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sklepu (w tym przypadku realizacja

zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sklep po

potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek

bankowy Sklepu);

przelew internetowym poprzez zewnętrzny system płatności (w tym przypadku

realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sklep

potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sklep informacji z

zewnętrznego systemu płatności o dokonaniu płatności przez Klienta);

2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, Klient obowiązany jest do

dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia złożenia Zamówienia.

Prawo odstąpienia od umowy

1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Klient będący

Konsumentem, który zawarł za pośrednictwem Sklepu umowę na odległość, może w

terminie 14 dni od daty wydania mu Towaru odstąpić od tej umowy bez podania

jakiejkolwiek przyczyny.

2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument

objął towar w posiadanie lub w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna

niż przewoźnik weszła w posiadanie towaru. W przypadku umowy, która obejmuje wiele

rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach bieg terminu do

odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument objął w posiadanie

ostatnią z rzeczy, ostatnią partię lub część lub w którym wskazana przez Konsumenta

osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy, ostatniej partii

lub części.

3. W przypadku skorzystania z prawa, o którym mowa w pkt 1, Klient zobowiązany jest

poinformować o tym Sprzedawcę, składając oświadczenie o odstąpieniu na formularzu

udostępnionym mu przez Sprzedawcę, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do

niniejszego Regulaminu. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy które może zostać

wysłane:

7

pocztą na adres: ul. Dworcowa 54a, 05-820 Piastów, lub

drogą elektroniczną na adres biuro@ramko.pl.

4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone po upływie terminie, o którym mowa w

pkt 1 nie wywołuje skutków prawnych. Artykuł 61 KC stosuje się wprost.

5. W przypadku złożenia przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną za

pośrednictwem elektronicznego formularza odstąpienia od umowy, Sprzedawca

niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy

(na trwałym nośniku danych w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach

konsumenta.

6. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie informacji

dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem

terminu do odstąpienia od umowy.

7. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę tę uważna jest za niezawartą. Jeśli Klient

będący Konsumentem złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sklepie przyjął

jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

8. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zwrócić towar

niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował

Sklep o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Konsument wyśle

towar przed upływem 14 – dniowego terminu na adres: RAMKO Włodzimierz Kopczyński

Spółka jawna ul. Dworcowa 54a, 05-820 Piastów.

9. Kupujący ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego

uszkodzeniu w transporcie.

10. W przypadku odstąpienia od umowy Sklep niezwłocznie, nie później niż w terminie 14

dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci

Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia

towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta

sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez

Sklep.

11. Zwrot płatności zostanie dokonany przez Sklep przy użyciu takich samych sposobów

płatności, jakich użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny

sposób zwrotu płatności, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w

związku z tym zwrotem.

12. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili

otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania

towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem

korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i

funkcjonowania rzeczy.

5. Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 roku o prawach konsumenta, prawo

odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w

odniesieniu do umów:

8

świadczenia usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą

Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po

spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana

według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych

potrzeb;

w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub

mająca krótki termin przydatności do użycia;

w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym

opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na

ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte

po dostarczeniu;

w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na

swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.  

15. Sprzedawca wyłącza możliwość zwrotu lub odstąpienia od umowy w przypadku

Towarów (lamp) wykonywanych na zamówienie Klienta. Zwrotowi i możliwości

odstąpienia od umowy podlegają wyłącznie Towary (lampy) z produkcji seryjnej.

Reklamacje dotyczące Towarów

W przypadku ujawnienia wady objętej rękojmią, Klient będący Konsumentem ma

prawo zgłosić swoje żądanie na przykład:

pocztą na adres Sklepu: ul. Dworcowa 54a, 05-820 Piastów

pocztą elektroniczną na adres: biuro@ramko.pl

2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Konsumenta z tytułu prawa

do rękojmi za wadę fizyczną i prawną określa ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks

Cywilny oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

3. Wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności: imię i nazwisko,

adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać

wysłana odpowiedź na reklamację, jeśli Klient życzy sobie otrzymać odpowiedź na

reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej, datę nabycia towaru, rodzaj

reklamowanego towaru, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Klienta,

a także preferowany przez Klienta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia

reklamacji. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć Sklepowi dowód zakupu

towaru. Może to być na przykład kopia paragonu lub kopia faktury, wydruk z karty

płatniczej albo inny dowód.

4. Konsumentowi przysługuje prawo żądania:

wymiany towaru na nowy,

naprawy towaru,

obniżenia ceny

odstąpienia od umowy o ile wada towaru jest istotna.

9

5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądań Konsumenta nie później niż w terminie 14 dni.

Towar niezgodny z umową należy odesłać na adres: Fundacja ul. Dworcowa 54a, 05-820

Piastów.

5. Reklamację można złożyć korzystając z formularza reklamacji dostępnego na stronie

internetowej Sklepu. Formularz reklamacji stanowi jedynie przykład, z którego, chcąc

złożyć reklamację, Klient nie musi korzystać, ani się nim kierować.

6. Sprzedawca informuje, że nie jest w żaden sposób odpowiedzialny za montaż i

demontaż Torwaru (zakupionej lampy) w tym w szczególności nie partycypuje w

kosztach montażu lub demontażu lampy przez elektryka lub innego fachowca, ani za

koszty transportu Torwaru do Spółki.

7. Sprzedawca ponosi koszty transportu wadliwego Towaru jedynie w przypadku, gdy jest

on wadliwy z winy Sprzedawcy, a wada zostanie wykryta w okresie obowiązywania

gwarancji

VIII. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

1. Sklep podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w

takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w

rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.

2. Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sklep o wszelkich

nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu.

3. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na

adres: : RAMKO Włodzimierz Kopczyński Spółka jawna ul. Dworcowa 54a, 05-820

Piastów lub na adres poczty elektronicznej biuro@ramko.pl

4. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji,

rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.

5. Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to

nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie

rozpatrzona.

IX. Postanowienia końcowe

Sprzedawca informuje, że w razie powstania sporu między Klientem będącym

Konsumentem w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny a Sprzedawcą Sklepem, istnieje

możliwość skorzystania z alternatywnego sposobu jego rozstrzygnięcia. Przy

Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej działają Stałe Polubowne Sądy

Konsumenckie, przed którymi Klient będący Konsumentem w rozumieniu ustawy

Kodeks cywilny może wszcząć mediację. W tym celu należy złożyć do właściwego

terenowo Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej odpowiedni wniosek –

wniosek o mediację lub wniosek o rozpoznanie sprawy przed polubownym sądem

konsumenckim. Na skorzystanie z alternatywnych metod rozstrzygania sporów zgodę

muszą wyrazić obie Strony.

10

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie

przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą

elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.;

Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach

konsumenta;

Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o

świadczeniu usług drogą elektroniczną;

11

Załącznik nr 1 do Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu

Internetowego: www.ramko.pl

Formularz odstąpienia od umowy

Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy

sprzedaży produktów RAMKO Włodzimierz Kopczyński Spółka jawna z siedzibą w Piastowie

przy ulicy Dworcowej 54a (05-820 Piastów)

Możliwość odstąpienia od umowy lub zwrotu zamówionego Towaru jest wyłączona w

przypadku Towarów (lamp) wykonywanych na zamówienie Klienta. Zwrotowi i możliwości

odstąpienia od umowy podlegają wyłącznie Towary (lampy) z produkcji seryjnej.

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy

sprzedaży następujących produktów:

……………………………………………..………………..…..

……………………………………………..………………..…..

Data zwarcia umowy/odbioru produktów (*):

……………………………………………..………………..…..

Imię i nazwisko konsumenta(-ów):

……………………………………………..………………..…..

……………………………………………..………………..…..

Adres konsumenta(-ów):

……………………………………………..………………..…..

……………………………………………..………………..…..

……………………………………………..………………..…..

Podpis konsumenta(-ów) i data:

……………………………………………..………………..…..

……………………………………………..………………..…..

(*)niepotrzebne skreślić.

Pobierz